"Jaké jsou náležitosti žádosti o informace podle informačního zákona?"
Publikováno 07. 12. 2017
V souladu s § 14 informačního zákona musí být z žádosti zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Vedle těchto náležitostí se musí v žádosti dále uvést:
- Jméno a příjmení popř. u právnických osob název žadatele
- Datum narození popř. u právnických osob IČO
- Adresu místa trvalého pobytu nebo, nejste-li přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště popř. u právnických osob sídlo
- Adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště (adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa)
Mimo výše zmíněných formálních náležitostí, je důležité, aby byla žádost formulována tak, aby byla jednoznačná a zároveň umožnila získat žadateli potřebné informace. Dále je nutné se přesvědčit, že se nejedná o informace, které jsou vyloučeny z poskytování podle § 7 – 12 informačního zákona. Jsou jimi např. utajované informace, osobní údaje či podklady pro správní nebo jiné rozhodnutí aj.
Další otázky na toto téma
Je v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím postup, kdy obecní úřad na žádost podanou v souladu s tímto zákonem o nájemní smlouvy nájemníků obecních bytů poskytl tyto nájemní smlouvy anonymizovaně, tedy bez poskytnutí konkrétních jmen nájemníků?
Prodloužili mi lhůtu k vyřízení žádosti o informace. Můžu proti tomu podat stížnost?
Co když je po mě požadováno zaplacení neadekvátní peněžní částky za poskytnutí informací, aniž by ji vyčíslil?