Proč zatím není Facebook plně transparentní: Analýza funkčnosti Facebook Knihovny reklam

Přestože se sledování politických kampaní na Facebooku (FB) v Transparency International Česká republika věnujeme dlouhodobě a soustavně, o transparentnosti mluvíme vždy s velkou nadsázkou. Spuštění facebookové Knihovny reklam přineslo sice poprvé možnost o nákladnosti a finančním managementu kampaní vůbec říct něco relevantního, ale i tato relevance má své meze a mezery, které není radno přecházet mlčením.

Knihovna reklam totiž neobsahuje veškeré politické reklamy, FB stránky politických stran a hnutí ji navíc mohou obcházet a aktuální platební metody jim dokonce umožňují zamezit skutečnou kontrolu dohledovým institucím. Naše analýza zkoumá, jak funguje politická reklama na největší sociální síti.

Anglickou verzi si můžete stáhnout zde.


Stáhnout publikaci

Publikace

Projekty

Bojujte proti korupci s námi.