Proč zatím není Facebook plně transparentní: Analýza funkčnosti Facebook Knihovny reklam

Přestože se sledování politických kampaní na Facebooku (FB) v Transparency International Česká republika věnujeme dlouhodobě a soustavně, o transparentnosti mluvíme vždy s velkou nadsázkou. Spuštění facebookové Knihovny reklam přineslo sice poprvé možnost o nákladnosti a finančním managementu kampaní vůbec říct něco relevantního, ale i tato relevance má své meze a mezery, které není radno přecházet mlčením.

Knihovna reklam totiž neobsahuje veškeré politické reklamy, FB stránky politických stran a hnutí ji navíc mohou obcházet a aktuální platební metody jim dokonce umožňují zamezit skutečnou kontrolu dohledovým institucím. Naše analýza zkoumá, jak funguje politická reklama na největší sociální síti.


  • Rok vydání: 2020
  • Autoři: Ondřej Cakl David Kotora
Stáhnout publikaci

Publikace

Projekty

Bojujte proti korupci s námi.