Kauza mýtných bran jako pobídka k systémovému řešení IT zakázek

Publikováno: 12. července 2016

Výběr mýtného opět čeří vládní vody. Ministr Ťok prosazoval prodloužení stávající smlouvy s firmou Kapsch jako jediné funkční řešení, ministr Chovanec oponoval návrhy papírových kuponů a „lex mýto“. V pondělí vláda schválila Ťokův návrh, podpořila ho ministryně Šlechtová. Kapsch tedy bude poskytovat službu pro další tři roky.

David Ondráčka, ředitel TI

David Ondráčka | zdroj: TI

V pořadu Rozhlasu Den v 60 minutách hovořil ředitel TI David Ondráčka o pozici státu ve vyjednávání, zodpovědnosti za současnou situaci nebo hledání systémového řešení.

„Smlouvy i dodatky jsme viděli, ale hodnotí se to těžko, když nemáte alternativu. Zakázku provázely velké problémy už v polovině minulého desetiletí, když s smlouva uzavírala. Ministerstvo dopravy si nedokázalo za ty roky připravit alternativu, nějaký plán B, a stát si za ty roky nedokázal vybudovat odbornou kapacitu, která by mohla ten systém de facto převzít. Teď je tedy stát v pozici rukojmího a hledá vyjednávací pozice. Zodpovědné jsou za to všechny vlády od podpisu smlouvy do dnešního dne. Současná vláda se modlí, aby toto řešení ÚOHS v lednu nezrušil a nezůstali jsme bez poskytovatele mýtného systému. V IT zakázkách má stát dlouhodobě problémy, chybí mu odborníci, stálo by za úvahu vytvoření speciální skupiny pro zadávání veřejných zakázek v oblasti IT, kteří by státu pomohli vyhnout se podobným problémům jako v případě mýta nebo například opencard.“

Záznam vysílání si můžete poslechnout na stránkách ČRo Plus, vysílání od 21:10.

Současná vláda se modlí, aby toto řešení ÚOHS v lednu nezrušil a nezůstali jsme bez poskytovatele mýtného systému.

Související publikace

Související novinky