Nechci hejtmana s krabicí od vína

Publikováno: 19. července 2016

V Česku se utratí desítky milionů korun na volební kampaně. Na podzim nás čekají krajské a senátní volby. Očekávejme záplavu billboardů s tvářemi kandidátů, hesly a sliby. Kdo to všechno platí? Na to už tolik vidět není! Proto to chceme zjistit i za Vás!

HitHit_Navrh2

 

Nechci hejtmana s krabicí od vína je už na Hithitu! | zdroj: TI

Příběh nejznámější krabice od vína zná v Česku každý. Post hejtmana a krajského zastupitele přináší rozsáhlé pravomoci, kraje spravují významné rozpočtové částky, přerozdělují evropské fondy, mají vliv na města a obce a značné kompetence v oblasti školství, dopravy nebo zdravotnictví.

Chceme vědět, jak kandidáti finance na své kampaně získávají, kdo stojí za jejich politickým marketingem a jak tyto peníze utrácejí. Věříme, že pokud kandidát vede svou kampaň čistě, bude se tak chovat i v případě svého zvolení. A třeba se tak vyhneme dalším krabicím od vína.

Proto spouštíme kampaň na Hithitu!

 

button-hithit

Co je náš cíl?

Cílem Transparency International je monitorovat kandidáty a kampaně a přinést veřejnosti přehledný obrázek o tom, kolik strany utrácejí, za co, a kdo jim na to přispívá. Analyzovaná data  budou zveřejněna 21. 9. 2016 na webu www.transparentnivolby.cz spolu s vyhodnocením a známkou udělenou TI za transparentnost financování. Výsledek pomůže voličům zvolit si kandidáta, který je v otázce financí maximálně otevřený.

Monitoringu předvolebních kampaní se věnujeme již od roku 2013. Hodnotili jsme prezidentské volby, volby do Poslanecké sněmovny, do Evropského parlamentu a komunální volby v roce 2014. Věříme, že kontinuální monitoring přispívá k vyšší míře otevřenosti politických kampaní v České republice.